Návrhem hydraulického pohonu, řídicího softwaru a ovládání tlačného remorkéru jsme rozšířili portfolio našich zákazníků o lodní průmysl.
Hydrostatický pohon lodního šroubu je řešený sestavou výkonného čerpadla a hydromotoru a rozvaděče PVG. Pohonné ústrojí řídí obsluha pomocí dvojice joysticků, k dispozici je také barevný displej s přehledným zobrazením všech klíčových provozních parametrů. Pro remorkér jsme dodali i celou soustavu vedení kapalin.
Plavidlo české výroby
Tlačný remorkér českého výrobce JESKO CZ slouží k tlačení čelně nebo bočně svázaných sestav při těžbě štěrkopísku na uzavřených vodních plochách, při čemž maximální nosnost tlačeného člunu je 200 tun. Po návrhu hydraulického pohonu a řízení pro první kus inovované verze tohoto osvědčeného plavidla jsme se spolu s výrobcem podíleli i na stavbě dalších kusů. V současné době jsou modernizované remorkéry v provozu například na štěrkopískovnách v Tovačově a Nákle na Olomoucku.
Ústředním komponentem hydraulického systému je čerpadlo Danfoss H1P, poháněné spalovacím motorem. V rámci snahy o co nejvyšší účinnost pohonu jsme v rámci hydraulického okruhu dále použili hydromotor H1B, pohánějící lodní šroub, a hydromotor série 90 sloužící pro natáčení dýzy, v níž je šroub uložen. Otoč spřáhla pro ukotvení tlačeného kontejneru je poháněna menším zubovým hydromotorem. Všechny funkce hydraulického systému jsou řízené pomocí spolehlivého 3-sekčního rozvaděče PVG 32.
Moderní a pohodlné ovládání
Plynulé a pohodlné ovládání pohonu zajišťuje dvojice proporcionálních CAN joysticků Danfoss, jejich signál pak zpracovává na míru naprogramovaná řídicí jednotka. Do CAN-bus sběrnice je připojený také barevný displej DM430E, který v reálném čase zobrazuje nejdůležitější parametry pohonu, jako jsou např. otáčky lodního šroubu, úhel natočení dýzy nebo provozní tlak uzavřeného okruhu hydrauliky.
V návaznosti na hydrostatický pohon jsme u všech dosud vyrobených remorkérů realizovali i dodávku a montáž nerezového hydraulického potrubí, hadic, šroubení a dalšího spojovacího materiálu pro optimální rozvod kapaliny v hydraulickém okruhu.
Pojďme probrat řešení pro váš stroj
Zobrazte kontaktIng. Jiří Škrabal
Vedení kapalin